SPGroup story

SPGroup patří mezi největší soukromé finanční skupiny v České republice. Její výhradní vlastník, Pavel Sehnal, je podle prestižního časopisu Forbes 49. nejbohatší český byznysmen. Zároveň je podle průzkumu agentury Medea Research hodnocen jako jeden ze tří nejpoctivějších miliardářů v České republice.

SPGroup byla založena v roce 1995 jako holdingová společnost se základním kapitálem 1 mld. korun. V současnosti sdružuje více než 50 firem z různých oblastí podnikání a spravuje aktiva v hodnotě 5,3 miliard korun. Mezi nejdůležitější oblasti působení patří finance, energetika, průmysl, development, výstavnictví a hotelnictví.

Strategie skupiny spočívá v investování do různých oborů s cílem maximalizace výnosů z dané investice, kterou je buďto nově založený podnik nebo koupě stávajícího. Nejdůležitějšími hodnotami společnosti jsou vůle vítězit, čestnost, poctivost, odpovědnost a rozhodnost.

Mezi nejvýznamnější úspěchy Pavla Sehnala jako podnikatele za dobu fungování SPGroup patří vybudování dvou pojišťoven a aquaparku zcela od nuly. Česká podnikatelská pojišťovna byla v roce 2005 jako 7. největší pojišťovna v ČR prodána rakouské skupině VIG. Aquapalace Praha dnes patří mezi největší aquaparky v Evropě a po Pražském hradě je druhým nejnavštěvovanějším místem v Praze.

Nejdůležitějším dobročinným projektem SPGroup je budování Národního notového archivu. Cílem je shromáždit a digitalizovat notové záznamy všech důležitých skladeb českých i slovenských interpretů a tím i jejich zachování pro budoucí generace. Pavel Sehnal, který je sám aktivní sportovec, také podporuje nevidomé sportovce.

SPGroup je hlavním sponzorem znovu obnovené pravicové politické strany Občanská demokratická aliance, která bojuje za lepší podmínky pro podnikatele a živnostníky.

Jako zaměstnavatel dává SPGroup důraz na dobré pracovní zázemí svých zaměstnanců, pro jejich potřeby buduje moderní závodní jídelny, kavárny a internetové koutky. Svým zaměstnancům nabízí široké možnosti profesního růstu a prostor pro osobní rozvoj. Vyžaduje naopak dodržování hodnot společnosti a týmového ducha. I proto je doba setrvání zaměstnanců u SPGroup dva krát vyšší než je průměr v České republice.